Test vozidla Ford FOCUS ActiveX Kombi

Významný zástupca nižšej strednej triedy Ford Focus ako jeden z kľúčových modelov značky prešiel po 4 rokoch modernizáciou, ktorá našťastie nezmenila jeho charakter a vlastne ani rozmery, ktoré sú už štandardizované pre triedu kompaktov. Do rúk sa nám dostal kombík vo výbave Active X 1.0 EcoBoost, ktorý možno nemá strhujúce dynamické vlastnosti, ale vypracovaním, vnútorným priestorom a najmä podvozkom patrí k tomu najlepšiemu, čo v Európe máme. Hoci sa to možno v predajných štatistikách nie vždy tak javí. 

V kategórii kompaktov je už pár rokov poriadna tlačenica – k početným a osvedčeným nemeckým, francúzskym či japonským zástupcom už rovnocenne, ak nie ešte výraznejšie, zapadli aj kórejskí výrobcovia.  V čase, keď automobilky bojujú nielen o priazeň zákazníkov, ale aj o súčiastky napadnuté pandémiou či vojnovým konfliktom, sa nedarí okamžite plniť predstavy záujemcov ani v Mladej Boleslavi, čo je špeciálne pre náš trh citeľný handicap.  Kto rýchlo dáva, dvakrát dáva. A preto je ešte zaujímavejšia ponuka spoľahlivého Fordu Focus.

Po návšteve kozmetického salónu

Facelift Focusu rozhodne prospel. Užšie predné full LED svetlá a zadné LED svetlá výrazne pomohli mladšiemu a agresívnejšiemu vzhľadu. Z bočného profilu sa toho chvalabohu veľa nezmenilo. Focus si zachoval svoju tradičnú siluetu, ba dokonca v niečom je kombík akoby dospelejším autom ako hatchback. Verzia Active má samozrejme neprehliadnuteľné „terénne“ doplnky v podobe ochranných lemov na blatníkoch kolies, stojí na 17 palcových diskoch, náklad dokáže voziť aj na strešných lyžinách, ale čo je z funkčného hľadiska najdôležitejšie, má o 3 cm väčšiu svetlú výšku.  Výrobca férovo priznáva, že svetlá výška 16,5 cm po maximálnom naložení o 2 cm klesne, ale stále je to väčšia rezerva pri jazde na poľnej ceste. 

Nakladanie bez obmedzení

Focus kombi – dlhší od hatchbaka o 30 cm – má k dispozícii 635 litrov v batožinovom priestore, ktorý má nie len skvelý tvar, ale aj dvojité dno s priehradkami pre zamedzenie pohybu menších predmetov a možnosť sklopenia sedadiel z kufra (aj keď len v pomere 40:60).  Po otvorení dvojitého dna možno časť podlahy nechať napevno otvorenú, čím sa zmenší samotný batožinový priestor tak, aby v ňom veci nelietali. Skvelé.

Interiér – doslova ako starý známy

V interiéri nastalo len pár, hoci dosť významných zmien. Všetko je tu známe, overené, azda nastavenie sedadiel by mohlo byť trochu variabilnejšie. Lakťová opierka síce nie je výškovo nastaviteľná, no dá sa aspoň vysunúť. Pred vodičom je už dnes zaslúžilá prístrojová doska s neveľkým digitálnym displejom – síce nič hypermoderné, zato výborne čitateľné. Strednej časti dominuje obrovský vyše 13 palcový farebný dotykový displej infotainmentu SYNC4, asi fakt najväčší v triede a ponúka Apple CarPlay, či AndroidAuto, a to v oboch prípadoch bezdrôtovo! 

Motor malý, ale pracovitý

V neveľkej ponuke motorov sú stále k dispozícii dízle aj benzín - jednolitrový trojvalec Ecoboost s turbom s technológiou mild hybrid a 7 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Max. výkon motora podporovaného menším elektromotorom je 92 kW (125 k) a krútiaci moment má maximálne 210 Nm. Zrýchlením na stovku za 10,4 sekundy neohúri, ale ani nebude prekážkou premávky – to teda určite nie.

Prednosti Focusu však objavíte v zákrutách. Podvozok zvláda také tempá prejazdov zákrut, až by ste neverili. Spotreba je úplne v norme a to doslova – norma WLTP hovorí o rozpätí 5,3 – 6,6,  reálne sa jazdí bežne za 6,5 l/100km.

Kliknite a jazdite

Benzínová nádrž s objemom 52 litrov, čo už dnes tiež nie je celkom samozrejmé, je teda úplne dobrá hodnota aj na dlhšie cesty, na ktoré je Ford Focus rovnako dobre stavaný, ako na denné presuny po meste. Tento model, ale aj ďalšie čerstvé novinky v našom sklade, môžete mať doma prakticky okamžite za výhodnú cenu. Kliknite na našu aktuálnu ponuku Click&Drive a spolu s komfortným vozidlom získate aj maximálne služby a servis vďaka financovaniu cez operatívny lízing.