Test vozidla Dacia Jogger: Minimálne náklady, maximálne zážitky

Keď testujeme autá, často sa snažíme definovať ich hodnotu pomocou pomeru ceny a toho, čo ponúkajú - výkon motora, športové schopnosti, imidž prémiovej značky, jazdné vlastnosti v zákrutách či v teréne, alebo celkový vnútorný priestor. Inými slovami úžitkové vlastnosti. Jedným z rekordérov, čo by asi povedal málokto, je dnes už nie celkom nenápadný Jogger. Dacia dlhodobo razí filozofiu dostupných áut, no už dávno to nie sú autá, o ktorých by sme mohli povedať len to, že sú „hlavne lacné“. Cena isto zostala veľmi dôležitým parametrom, no ešte silnejším menovateľom v tomto prípade je práve celkový vnútorný priestor. 

5 alebo 7 miest

Na trhu je viacero vozidiel, ktoré ponúkajú 7 miest, ale keďže z ponuky sa postupne strácajú jednopriestorové autá typu MPV, mnohé sedemmiestne verzie sú postavené do karosérií SUV. Nie každému však takýto, často nie lacný, koncept vyhovuje. Dacia Jogger vypĺňa práve tento trhový priestor a vďaka veľmi flexibilným radom je možné s interiérom doslova čarovať. Sedadlá tretieho radu možno jednoducho vybrať alebo len sklopiť, sklopiť možno aj sedadlá v druhom rade a takto získať interiér malej dodávky. Hodnoty batožinového priestoru podľa usporiadania siedmich sedadiel sa pohybujú v rozpätí 212/842/1807 litrov.

Moderný a prepracovaný interiér

Vnútorný priestor nie je len veľký, ale aj príjemný napohľad. Neočakávajte tu žiaden luxus, no aj z hľadiska materiálov je Jogger vnútri praktický. Nemusíte sa báť prevážať v ňom tovar, stavebný materiál, ale ani hladnú maškrtnú posádku. Všetko sa dá jednoducho udržiavať čisté. Moderným prvkom interiéru je 8 palcový dotykový displej multimediálneho systému, na ktorom si môže vodič zrkadliť svoj mobilný telefón. 

Nebojí sa dobrodružstva

Aj keď Jogger neponúka pohon všetkých kolies, vďaka vyššej svetlej výške podvozka nie je vylúčené vybrať sa s ním aj do ľahšieho terénu, prípadne zísť z pevnej cesty k brehu jazera. Na prevoz dlhších predmetov alebo väčšieho množstva batožiny či lyží je vynikajúco vyriešený systém modulárnych strešných líšt. Tie sa skrývajú v pozdĺžnych strešných koľajniciach, možno ich jednoducho uvoľniť, položiť kolmo na karosériu a za pár minút je auto pripravené odviezť napríklad strešný box bez toho, aby bolo potrebné kupovať špeciálny systém nosičov. 

Jogger nenáročný na palivo 

Dacia dodnes vytrvalo ponúka okrem čisto benzínových pohonov aj možnosť spaľovať plyn LPG, ktorý aj pri rekordných cenách benzínu stojí stále len polovicu, pričom spotreba na 100 kilometrov je veľmi podobná. V zásobe má auto 50 l benzínu a 40 l plynu. V aktuálnej ponuke sú dva trojvalcové litrové motory  - TCe 110 a TCe 100 LPG. Ani tu nečakajte dychvyrážajúce hodnoty – 100 ani 110 koní naozaj nie je veľmi na vyskakovanie, ale na pokojnú defenzívnu jazdu to stačí. Motory sú spojené so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom reálne spotreby sa pohybujú v prípade motora LPG približne 6,5 - 7 litrov na benzín a do 8 litrov na plyn, vďaka čomu môžete uvažovať o dojazde 1 300 kilometrov. Silnejší motor je trochu ekonomickejší, stačí mu bežne 6 litrov benzínu na 100 kilometrov. Očakáva sa, že v roku 2023 dorazí hybrid, ktorý ponúkne automatickú prevodovku, a to môže byť veľmi zaujímavá kombinácia!

Vozidlá dostupné skladom 

Dacia Jogger je rozhodne výnimočné auto, ktoré láka rodiny aj podnikateľov. Model so silnejším motorom TCe 110 Comfort môžete mať vďaka našim skladovým zásobám prakticky bez čakania. Stačí kliknúť na našu ponuku Click&Drive a Jogger získate na výhodný operatívny lízing spolu s ďalšími službami, ktoré „operák“ ponúka. Postaráme sa o dane, poplatky, garančný a záručný servis či voliteľnú starostlivosť o pneumatiky. 

Dacia za posledné roky urobila obrovský skok v kvalite, dizajne aj v tom, čomu sa hovorí imidž značky. Napriek tomu, Jogger určite nie je auto, ktorým by chcel jeho majiteľ zaujať okolie – naopak, len ten, kto ho dokonale využíva, vie posúdiť, aký je Jogger veľkorysý a skromný zároveň, a nemusí o tom nikoho presviedčať. Cez týždeň bude Jogger svedomito plniť pracovné povinnosti a cez víkend sa s radosťou vyberie za oddychom do prírody pokojne aj stoky kilometrov. 



Alexander Štefuca, DR2000, LM: